مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 7 نکته برای پاک کردن آرایش

7 نکته برای پاک کردن آرایش

اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورت تان به رختخواب می روید، بدایند که بزرگترین خیانت را به پوست صورتتان می کنید. اگر مواد آرایشی روی سطح پوست تان باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی می شود و می تواند سلامت پوست تان را به خطر بیندازد. پاک کردن آرایش به پوست این فرصت را می دهد تا نفس بکشد.

1- بهتر است یک پاک کننده آرایشی خوب تهیه کنید. این از آن مواردی است که خرج کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوست تان  خواهد بود. مارک های معروف تجاری لوازم آرایش، پاک کننده های خوبی نیز به بازار عرضه می کنند.

2- برای پاک کردن آرایش چشم از مواد پاک کننده آرایشی که مخصوص چشم است، استفاده کنید. زیرا چشمان شما بسیار حساس است و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

3- آرایش صورت تان مانند کرم پودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاک کننده های آرایشی که پایه آب دارند، از روی پوست تان پاک می شوند ولی آرایش چشم مثل سرمه، خط چشم و ریمل نیاز به نواد پاک کننده قوی تری دارند. مواد پاک کننده باید پایه روغنی داشته باشند تا مواد آرایشی را از چشمان شما پاک کند.

4- برای پاک کردن آرایش چشمان تان از حرکت ملایم تر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید، چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب و چروک خوردن آن بسیار زیاد است.

5- برای پاک کردن آرایش، تکه ای پنبه و یا پد پنبه ای را به مواد پاک کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن تان پکشید. اپر آرایش با این روش پاک نشد، چند نقطه از مواد پاک کننده را در چند جای صورت تان بگذارید و سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام نواحی صورت تان پخش کنید. با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوست تان نیز خارج می شود.

6- در صورتی که اصلا آرایش نمی کنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورت تان را با پاک کننده ای ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی هوا از روی سطح پوست تان پاک شود. این روش از چرب شدن پوست تان و جوش زدن آن جلوگیری می کند. تمیز کردن منظم، پوست را براق و سالم می کند.

7- پاک کننده هایی که در آن الکل به کار رفته است را خریداری نکنید. این پاک کننده ها باعث می شوند در سطح پوست تان احساس تازگی کنید ولی در طولانی مدت موجب خشک شدن پوست تان می شود.

منبع: دو هفته نامه زیبایی

وبلاگ پوست،مو،زیبایی - perances

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده